Solsken

En underbar dag, vaknade av att solen lyste in genom fönstret. Jag gjorde iordning några smörgåsar och satte mig på verandan för att njuta av solen.
Kl 14 ringde Jennelie, då hade hon slutat och vi skulle ta en fika. På vägen ner till stan gick jag förbi farmor och farfars gamla hus, kände hur jag ville gå in genom grinden och sätta mig på verandan och äta farmors goda kakor eller leka i lekstugan. Men så kom jag tillbaka till verkligheten och insåg att det inte skulle gå, varken farmor eller farfar lever och huset ägs av någon annan nu. Saknar dem, önskade att man hade tagit tillvara på tiden med dem bättre. Var ju inte så gammal då, men känns ändå som att man kunde ha träffat dem oftare. 
Man inser inte hur mycket man saknar något förrän man har förlorat det <3

 Jennelie ville ha bakadpotatis så jag föreslog de nya stället, Annas cafébar tror jag att det heter, som ligger där det var chokladeria förut. Kan säga att jag blev glatt överraskad, var så bra och mycket billigare än Sunday så detta är vårat nya fika/lunch ställe:) Har ni inte varit där, gå dit!
Efter den lilla mysstuunden så förljde jag henne till körskolan. Fick mig att ännu mer vilja ta tag i körkortet, så ska verkligen försöka med det när foten blivit lite bättre!
Sedan gick jag några varv på stan, hittade jättemycket fint inne på M&B två klänningar och så. Men ska ju till Göteborg snart så får nog hålla i pengarna lite;)
Träffade Tanya och Ronja så gick runt med dem ett tag, så följde vi Tanya till körskolan. Så de är nog meningen att jag ska dit snart tror jag.
Jag och Ronja tog ytterligare några varv innan vi gick hem till Bayan,. Där vi satt och småpratade och åt god mat, innan det var dags att gå hem för att titta på U21 matchen Sverige - Serbien. Sverige vann:D så jag var en stolt värmlands tös hemma i soffan, då både Berg och Toivonen gjode mål, så nu väntar England.
Tack för en super dag:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0