Varför är det så?

På lördags morgonen ställde jag klockan på 8.00, gick upp och bakade två plåtar med vaniljbullar:) När bullarna var klara och jag hade fått klartecken från lillebror att de var ätbara så åkte jag ner på stan en sväng med mammi. Där träffade vi familjen Andersson, ja inte Sunes familj om ni tänkte på den. Utan Jennelie. Anki och Björn. Var så kul att se dem, ses ju inte så ofta som förut, då man nästan var en i familjen. Saknar den tiden, men nu när Jennelie bor i stan så får vi försöka ses oftare:)

Efter att ha sprungit runt på stan utan paraply spm låg kvar i bilen såg vi ut som två slickade katter som styrde kosan till taserud. 
Därefter blev det att hitta något att ta på sig inför kvällens bravader, 20års förfest hos Mirja och sedan vidare till Tiki.

Tycker att man shoppar och shoppar men ändå har man inget att sätta på sig när man väl ska ut, varför är det så? Samma sak gäller alla tusen hårnålar som man köper, vart tar de vägen? Måste finnas ett rum någonstans fullt i hårnålar;)
 Tillslut hittde jag allt något att sätta på mig efter många om och men:)
Föfesten hos Mirja bjöd på god mat, smarrig efterrätt och trevlig sällskap:) Hoppas även att hon hade en skojig kväll:)

Så var det sommar igen, söndagen var som en varm augusti dag:) Skönt att få sådana dagar efter denna så kallade sommaren!! Så jag och mammi åkte ut till hennes mosters hus i Avelsbol för att titta till katten medans hon är på Kreta och har det skoj. Vi såg dock ingen katt men hällde upp lite mat åt honom så att han klarar sig:) Men vi fick en super dag med fika och promenix i det underbara vädret. 

Idag var det inte riktigt samma härliga väder men har ändå varit ute, började dagen med en spring tur, ja ni hörde rätt. Trodde aldrig att det skulle hända men nu har det hänt och faktum är att det kommer nog att hända snart igen;) Sedan ringde Jessica och var sugen på en promenix så då var det bara att sätta på sig skorna igen och ta en tur runt hela stan. 

Kvällen har jag varit väldigt lugn, jag och Mammi tog en tur till min moster och kusin. Barn är allt för söta:) Busade med min 3åriga kusin innan det var dags för natti natti med välling:)
Var så längesen jag var där att han hade ju växt super mycket, så nu får jag allt se till att hälsa på lite oftare!

Imorgon blir det skola och lite plugg, sen blir det hem till Barbro och premiären av Idol och Andra avenyn. 

Ha det bra:)


Kommentarer
Postat av: mimmi

jag visste heller inte att du skrev blogg :P vad roligt :)

ja det gör vi, tack så mycket! ha det så bra i helgen!

puss

2009-09-24 @ 10:21:15
URL: http://mimicurie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0