Jul, nyår och år 2010:s första vecka

Som sagt var ett tag sen man skrev något här. Har ju till och med blivit nytt år sen dess, 2010.
Tänk att det går så fort, känns inte som det var 10 år sedan det var år 2000. Men tiden går fort när man har roligt.
Julafton som jag tillbringar hos både mamma, pappa och mammas moster hann även i år en sväng till min egna moster också. Rolf skulle vara tomte för min minsta kusin och det kunde man ju bara inte missa. Han var så söt satt på golvet så förväntansfull när tomten delade ut paket. Tänk när man var i den åldern fanns inga problem och man trodde på tomten:) Det saknar man ju lite nu, hehe. Men tomten kom även till mig så lite snäll hade jag nog också varit:)


Några av mina fina klappar:)


Ännu mera:)


Klapparna från NY:)

Juldagen ängnade jag och min bror till att fira pappa som egentligen fyller år på annandagen, men eftersom vi skulle åka till Stockholm då så firade vi honom dagen innan. I present fick han att vi alla tre ska gå på hockey och se Färjestad - Linköping, så han blev jätte glad. På kvällen drog jag till Karro där det var förfest innan Tiki. Juldagen på Tiki är en av det roligaste kvällana på året, förutom för plånboken;) Massa folk och alla kommer hem till Arvika för att fira jul och gå ut på juldagen. Ja träffade massa kompisar som man inte träffar så ofta så det var en riktig höjdar kväll:)

Annandagen började med fyra timmars sömn innan man satte sig på tåget till Karlstad och sen buss från Karlstad till Stockholm. Som tur var hade jag sällskap denna gången av bror och hans kompis. Efter ett antal timmar av rastlöshet var vi äntligen framme.
Hade frya superduper dagar i huvudstaden som vanligt.
Denna gången blev det bowling, utgång på Berns, plåtning, Avatar i 3D, shopping, filmmys och massa annat skoj:) Tack Carro och Åsa <3


Alan och Åsa på Avatar 3D:)


Inför OS i bowling 2070;)

På nyårsafton följde jag först med mamma och Rolf ut till Vassviken för att njuta av en kall vinterdag. Sedan hem och ta en varm dusch för att inte helt förbli en isbit;) Sedan på med förklädet och förberda förrätt till vår nyårs supé. När den var klar så började ja göra mig iordning inför kvällen. Hade ju tänkt att ha stora fina lockar i håret men plattången och jag kom inte överens så det fick bli plattat hår:)
När jag äntligen var klar skjutsate mamma mig till Rackstad, där gänget väntade. (Kristin, Lina, Tobias, Mirja, Frida, Viktor, Jennelie och Anders.) Först åt vi Skagentoast sen till huvudrätt var det fläskytterfilé, potatisgratäng och beanässås, till efterfätt vat det någon smarrig mousse. Efter denna välsmakande middag började festens gäster trilla in, från Grums, Skåne och Arvika. En salig blandning av folk men oj vad kul jag hade. Ett av de bästa nyår jag har haft:)


Nyårs middag;)


Mina nyårspinglor:)


Kickan och jag:)


Snyggingar:)


I veckan som varit har jag lunchat med Sara som nu återvänt till Skåneland, hann även med en lunch och en mysig filmkväll men Frida innan hon drar tillbaka till Skövde imorgon. Har även varit duktig och simmat denna vecka. På tisdagen var jag till Challa en sväng och shoppade lite;) Sen på kvällen blev det tacomys hos Lina innan Anders återvände till Götet. Fredags kvällen tillbringade jag hos Jennelie med god mat och Let´s dance, många bra par denna säsong. Så det ska bli kul att följa deras utveckling:) Tack för en mysig kväll:)
Igår vaknade jag och såg att de skulle vara skidåkning på tvn, men den var framflyttad för dåligt väder. Så jag orkade inte vänta på de utan fixad mig och åkte ner på stan med mamma för att byra min resväska som jag fick i julklapp. Fick en resväska i julklapp, men  var bara de att jag hade en som var nästan lika stor. Så bytte den mot en mindre rosa och en tillhörande beautybox:) Efter väskbytet så träffade jag Rosanna och det blev fika på Sunday och en liten shoppingtur;) Så två kassar rikare blev jag, lite underkläder och ett halsband fick det bli. Resten av dagen har jag bara tagit det lugnt, ätit suttit vid datorn och tittat på tv. Sen har jag även fortsatt med mitt lilla projekt, min personliga kalender, men nu tror jag att den är klar. Kan lägga ut lite bilder på den senare.

Idag blir det först ett par timmars sömn, sen skulle Jessica hör av sig så det blir nog fika på Sundag idag också:) Sen ska jag fösöka hinna träffa Frida en sväng innan hon åker. Har bestämt mig för att inte ha någon söndagsångest utan bara ha skoj.


Tace care


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0