Fortsättning NY hos Sara



Efter ca fem timmars flygning satte jag mig på metron in till Manhattan, hoppade av vid Fullton St och promenerade Brodway ner och sen vek jag av på Wall St för att sedan vika av på Pearl St. där Sara jobbar.
Väl på Pearl St tog det inte länge innan jag såg skymten av den Svenska Espressobaren FIKA.
Det blev ett kärt återseende av min ex granne, och en av mina barndomsvänner<3
Jag hälsade på alla hennes trevliga arbetskollegor från Sverige, USA och Mexico. Även hennes chefer fick jag äran att träffa och inte minst Chokladmästaren Håkan. Sara bjöd på en super frukost på FIKA, Scones med sylt och Philadelphia ost och ett härligt surdegsbröd med choklad.

Några timmar senare som socialt stöd i bageriet begav vi oss till affären för inhandling av lite smått och gott. Sedan gick vi hem till Sara på Delancy St för att njuta att jag äntligen var i NY!

Dagarna i NY bjöd på:

Massa shopping Forever 21, Cetury 21, Macy´s, Mango, Victoria Secret, H&M

Föreläsning med Martha Stewart

Massa god mat som Thai, Dumplings, hemgjord Sushi ala Sara, Pizza, Pasta

Utgång på The Pianos med massa trevliga människor

Förfest hos Jakob och hans roomisar

Drinkar med Ali och Resha

Julmarknad på Union Square

Tomteparad

Cupcake på Magnolia Bakery

Gick förbi där Sahra Jessica Parker bostad

Frukost och lunch på FIKA

Fick umgås med Sara en massa

Tiden går fort när man har roligt så det var dags att trotsa vintern och flyga hem till Sverige.

 

Älskar NY och kan ju säga så mycket som att det inte var sista gången jag besökte staden. <3

 

Det har varit en fantastisk resa och jag kan knappt smälta allt jag har fått uppleva.

Jag känner att jag bara vill tillbaka och uppleva ännu mer av detta upplevelserika land.

Så snart kommer jag igen <3!!!

Stort TACK till Soffi med familj, Debbie med familj , Sara och pappa såklart.

Även tack till Jakob som tog hand om mig när Sara dumpade mig för FIKA;)

Martha Stewart

Sara och Robin på FIKA:)

Cupcake från Magnolia Bakery

Världens godaste Thai:P

Sara med våra fina drinkar i väntan på killarna.

Min nya cykel:)

Utgång på g:)

Inte varje morgon man hamnar mitt i en Tomteparad när man går ut på gatan;)

Det var vad jag hade att bjuda på av min toppen resa till Staterna:)

 

Take Care

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0